Waar moet jij juridisch op letten op het moment dat jij berichten online deelt?
Zichtbaarheid, wat post je wel, wat post je niet?
Maar waar moet jij juridisch op letten op het moment dat je berichten online deelt?
Online zichtbaarheid is voor ondernemers onmisbaar. Ze vergroten hun bereik, ze bereiken potentiële klanten.
Ook wij kennen als onderneming de kracht van zichtbaarheid. Maar, met onze juridische kennis weten wij ook wat er mis kan gaan.
Maar wanneer sta jij in je recht? Wat mag je wel en niet delen?
In een wereld waarin alles online gezet kan worden is het belangrijk dat je goed weet wat wel én niet mag. Een schadeclaim zit in een klein hoekje. En die wil jij natuurlijk voorkomen.
- Deel nooit zomaar 1:1 content wat niet van jou is. Besluit je het toch te doen? Zorg dan voor de juiste bronvermelding.
Heb je foto’s laten maken door een professionele fotograaf of zijn er foto’s van jou gemaakt op een (pers)event? - Houd dan rekening met het portretrecht. Zorg ervoor dat je de juiste afspraken maakt én dat jij eigenaar wordt van jouw beeldmateriaal.
Schadeclaims m.b.t. portretrecht en content kunnen hoog oplopen, laat je goed informeren en weet wat je deelt.