Juridisch advies voor ondernemers en organisaties
Wij helpen u om grip te krijgen op uw juridische zaken, zodat u meer tijd en rust ervaart en focus houdt op uw core-business.

Meer informatie

Wat is een arbeidsovereenkomst en wat staat erin?

Wat is een arbeidsovereenkomst en wat staat erin?

Wanneer je een nieuwe werknemer in dienst neemt stel je samen met je werknemer een arbeidscontract op. In een arbeidscontract staan alle afspraken die jij en je werknemer met elkaar afspreken. In een arbeidscontract staan onder meer de volgende gegevens:

 Naam en woonplaats van werkgever en werknemer.
 De plaats waar de werknemer werkt.
 Functie of het soort werk van de werknemer.
 Hoeveel uur de werknemer werkt (dat kan per dag of per week).
 De hoogte van het salaris en wanneer je als werkgever het salaris uitbetaalt.
 Datum van indiensttreding.
 Duur van het contract (als het voor een bepaalde tijd is).
 Lengte van de proeftijd (als dit van toepassing is).
 Vakantietoeslag, verlof en vakantierechten.
 Het opzegtermijn.
 De CAO, als deze voor je bedrijf geldt.
 Eventueel: pensioenregeling en concurrentiebeding of relatiebeding.

Heb je vragen of kunnen wij je ergens mee helpen? Neem gerust contact met ons op dan
helpen wij je graag!

Deel dit verhaal:

Vraag nu een legal scan aan van uw zaak.

Voor al uw juridische zaken.

Vraag nu een scan aan
Stuur bericht
1
Advies nodig?
Heeft u vragen over juridische zaken? Dan kunt u ons ook Whatsappen.