Aandeelhoudersgeschillen
Aandeelhoudersgeschillen, hoe los je dat nou op? De belangrijkste boodschap vanuit mij is; ga met elkaar in gesprek. Dat klinkt heel simpel, maar vandaag de dag is het echt zo en zien wij dit ook echt in de praktijk dat mensen een soort van lijken te schuilen achter andere communicatiemiddelen.
Er wordt gecommuniceerd via de e-mail, er wordt gecommuniceerd via WhatsApp, maar een live gesprek, dat ontwijkt men. Terwijl juist het in gesprek gaan met elkaar kan helpen om empathie naar elkaar te kweken, maar ook om ervoor te zorgen elkaars belangen goed te begrijpen. Wij bij Inhouse hebben al veel aandeelhoudersgeschillen weten op te lossen, door partijen naar elkaar toe te brengen, door een gesprek te arrangeren waar we puur als gespreksleider acteren en erbij zitten om juist elkaar te laten inzien wat belangrijk is voor de ander. Daarnaast geldt bij het oplossen bij aandeelhoudersgeschillen dat we partijen er vaker op wijzen dat je de vennootschap blokkeert door elkaar alleen dwars te gaan liggen en te bekokstoven om allemaal communicatie. Mijn tip voor het oplossen van aandeelhoudersgeschillen, ga met elkaar in gesprek, kijk daarnaast naar elkaars belangen over en weer, blokkeer vooral de vennootschap niet door je eigen ego. Dus ga met elkaar in gesprek.
Wil je hier meer over weten of meer horen over onze aanpak, neem dan contact met mij op.
Maak een persoonlijke afspraak
Wilt u meer weten over aandeelhoudersgeschillen? Maak dan een persoonlijke afspraak met een van onze experts.